Ouders

Hoe maak ik mijn tablet kindvriendelijk?

Kinderen zijn dol op tablets. Met de juiste instellingen kunnen ze er veel plezier aan beleven. Hier vind je tips om je iPad of android tablet te beveiligen.

Veilig met de fiets naar school!

Neem even de tijd om deze clip te bekijken. Dan weet je alvast als ouder waar je best op let als jouw kind op weg gaat met de fiets. Van veiligheidshelm tot oranje vlagje. Alles kom je te weten over een veilig fietsgebruik.

Kinder-en jongerentelefoon

Heb je vragen, zit je met een probleem waarmee de juf of meester jou niet kan helpen? Dan kan je nog altijd met je telefoon of gsm om hulp vragen.

Mobib-kaart

Vraag nu je een gratis vervoersbewijs aan voor je kind en bespaar heel wat geld op je schoolfactuur. We nemen immers vaak de tram, metro en bus om ergens heen te gaan.

Onderwijskiezer

Je bent op zoek naar een studierichting. Een richting die goed bij je past en die je alle kansen geeft voor je toekomst.

Studietoelage

Heb je recht op een schooltoelage voor jouw kind in de kleuter of de lagere school. Hier kom je er alles over te weten, op de officiële site van de overheid.

Online vertaler

Van Akadisch tot het Zoeloe over het Servisch, Russisch of het Thais. Alle grote Europese, Afrikaanse, Aziatische en Amerikaanse talen zijn hier terug te vinden.

Huis van het Nederlands

Alle informatie om te beginnen met lessen Nederlands.

Schoolverzekering

Als je vragen hebt wanneer jouw kind een ongeluk op school heeft gehad, kan je hier rechtstreeks met de schoolverzekeraar contact opnemen.